неделя, 17 март 2013 г.

НЯМА СЛУЧАЙНОСТИ, ВСИЧКО СТАВА ПО ВОЛЯТА НА АЛЛАХ




„...Когото пожелае, Аллах оставя в заблуда, а когото пожелае, насочва по правия път”
(Коран, 6:39)

Ще започна своята история с кратко предисловие.
Преди да приема Исляма за своя религия, бях православна християнка. Винаги съм вярвала, че има Бог и че рано или късно ще трябва да дадем отчет за делата си пред Всевишния.
Преди 10 години настоявах пред родителите си да бъда кръстена в Православна църква, защото дотогава нямах свето кръщение. Разбира се, в резултат на този ритуал животът ми не стана нито по-добър, нито по-лош. И често се случваше да си задавам въпроса: „Възможно ли е само след кратка церемония, да се наредиш сред хората, които ще бъдат спасени? И логично ли е Спасителят, умирайки на кръста, да изкупи греховете ни? Не е ли всеки отговорен за собствените си дела пред Господ?“
Друг проблем, който занимаваше мисълта ми, беше свързан с иконите и светците и не можех да си обясня как те са в състояние да ми помогнат и защо в църквата се налага да се прекръствам пред тях. И нещо друго, което недоумявах – защо Християнството се свежда само до Великден и Коледа и защо денят, отбелязан в църковния календар като ден на някой светец, трябваше да се ознаменува с паметно или по-скоро безпаметно напиване от всички именици и приятели.
Все въпроси и все в този тон. И може би най-важният момент – какво е Светата Троица, как Бог може да бъде едновременно и човек, това не влиза ли в противоречие с идеята за единобожието.
Но когато нямаш нищо като алтернатива, се задоволяваш с това, което имаш, колкото и несъвършено да е. А в България християните не търсят алтернатива, християнската религия се счита за даденост по рождение – с нея се раждаш и с нея умираш. А повече от половината от християните не знаят дори и историята на Исус Христос, да не говорим за принципите, на които се уповава тази религия.
 Макар и да бях част от другата половина, животът ми съвсем не можеше да се определи като религиозен. По-скоро бях вярваща, но нерелигиозна, за разлика от множеството, което се самоопределя като религиозно, а вярата не присъства в живота на хората, освен по празниците.
И така до момента, в който за първи път научих какво е Ислям и осъзнах колко различен е той от представата ми за него, която ми бе насаждана години наред от образованието, медиите и обществото като цяло. Бях на едноседмично пътуване в Дубай, за да се срещна с момче, с което бяхме контактували по Интернет в продължение на година и половина. Между нас се беше зародило с времето виртуално приятелство, което и двамата определяхме като любов и искахме да си „сверим часовниците“ и най-сетне да сме наясно какви всъщност са отношенията ни и възможно ли е да има Интернет любов.
Оказа се, че такова понятие наистина съществува и същото това момче в момента е мой съпруг от две години и се радваме на малката си дъщеричка, която скоро ще навърши годинка, Алхамдулиллах.
Но това не е най-важното в случая. Далеч по-важно е, че посветихме доста часове в разговори за същността на света, за неговия Създател, за религиите, защото тези теми вълнуваха и двама ни. И тъй като той е мюсюлманин, му се удаваше удобен случай да ме запознае с Исляма в чистата му същност. Имах възможност да черпя информация от източника, а не от християнските оценки за тази уникална религия. Водихме своеобразна апологетика, аз – защитавайки християнската религия, той – изтъквайки преимуществата на Исляма.
Тогава ми направи впечатление, че всички негови доводи бяха абсолютно логични, а моите някак увисваха във въздуха. Особено се впечатлих от факта, че тази религия има отговор на всеки, възникнал у теб въпрос по отношение на всички страни от битието – от начина на хранене и личната хигиена, до поведението в обществото и решението на социалните проблеми. Изненада ме също така, че той знаеше за християнството повече от самата мен, и въпреки това бе избрал Исляма.
Тогава се замислих над думите му: „Човек не се ражда християнин, мюсюлманин, евреин. Той има правото на избор. Аз самият, когато осъзнах принадлежността си към Исляма, започнах да се интересувам и от други религии, да сравнявам, за да се убедя в правотата на вярата си. Така, съпоставяйки всичко прочетено, на практика се уверих, че Исляма е най-близката до истината религия. Виждах явните противоречия в останалите учения и се убеждавах в завършеността и перфектността на Исляма. Тогава благодарих истински на Аллах, че съм се родил в мюсюлманско семейство и съм бил възпитан в този дух“. Това провокира интерес у мен и беше началото на предизвикателството.
Помолих го да ми говори за Исляма, всичко, за което се сеща на момента. Казаното от него водеше до въпроси от моя страна и така времето минаваше неусетно. Не можех да се примиря, че негласно се съгласявах с всичко, казано от него, намирах го за логично и най-близко до интуицията на човек. И също така негласно реших, че трябва да науча колкото може повече неща на тази тема. В Исляма видях толерантност към останалите две монотеистични религии, разбрах, че всички те имат един корен, че Мухаммед (САС) е “печатът” на всички пророци, че Исус Христос (мир нему) се споменава толкова много пъти в Свещения Коран, далеч повече отколкото самият Мухаммед (САС). Разбрах, че приемайки Исляма, не се отричам от идеите на християнството, а точно обратното – приемам ги, но доразвити, доизяснени и в известна степен корегирани. Осъзнах, че Иса (мир нему) е бил също толкова човек, колкото и всички останали пророци в историята на човечеството.
Спомням си, че когато стигнахме до темата за облеклото на жената-мюсюлманка, аз меко казано се възпротивих на мнението му за хиджаба и заявих, че дори и да приема един ден Исляма, никога няма да сложа кърпа на главата си. Сега, от дистанцията на времето, в паметта ми изплува максимата „Никога не казвай никога“ и се убеждавам за пореден път колко вярност има в нея. Не само, че сложих кърпа, но продължавам да го правя с радост и с твърдата убеденост, че това е най-правилното решение за една жена. Съзрях смисъла на този акт и изпълнявам повелята на Аллах не само защото Той така е наредил, а и защото съм сигурна в правотата й. Колкото повече човек навлиза в необятното море, наречено Ислям, толкова повече вярата у него нараства и той не се двоуми да изпълнява заръките на Аллах и го прави доброволно, не по принуждение и най-важното – с искрено желание.
Преди да си тръгна от Дубай, момчето ми даде една книга – „Да разберем Исляма“, която бях толкова нетърпелива да прочета, че при пристигането си в София вече бях към нейния край.
От там започна пътят ми към Исляма. Път, осеян с трудности и в същото време носещ несравнимо удовлетворение. Удовлетворението от това, че си намерил най-накрая истината, успокоението на духа, че вече си открил своя пристан. Започнах да търся повече информация от Интернет, намерих Коран на български език, открих съкровищницата на Ахадит и Сунна, запознах се с биографията на Мухаммед (САС). Бях жадна за все повече и повече информация относно всички аспекти на религията. Споделих и с приятелите си, които бяха доста скептични, но въпреки това толерантни, за което им благодаря. Но най-голяма благодарност дължа на родителите си, които не се възпротивиха на избора ми, разбраха ме и ме подкрепиха. Тогава ми се струваше почти нереално, но сега осъзнавам колко Аллах е бил милостив към мен. Може би един ден, иншаАллах, Той ще помогне и на родителите ми да видят в тази религия единствения верен път, така както го видях аз самата. Силно се моля това да стане скоро.
Има и още един момент, който накрая не мога да пропусна да спомена. Става дума за самото ми запознанство със съпруга ми. То беше в чат канала mIRC. Вечерта, в която се „срещнахме“, аз бях твърдо решена да не разговарям с никого, настроението ми беше леко депресивно, за което имах сериозни причини и търсех начин да се успокоя, оттърся и усмихна. Влязох в общия канал, където по онова време имаше много свеж хумор, и се надявах това да ми помогне. Само четях, без да влизам в каквито и да било разговори. Тогава получих съобщение на английски език от някой със странно небългарско име. Разбира се не отговорих. Последва отново съобщение и отново отказ и така 4 поредни пъти. Не разбирах защо той беше толкова настоятелен, та нали в канала имаше около 100 души, достатъчно голям избор. И тогава с петото си съобщение той наистина успя да ме разсмее дотолкова, че да дръзна да му отговоря. По-късно, когато се опознахме, той ме изненада, казвайки, че за първи път тогава е влязъл в чат канал и аз съм била първият произволно избран човек, когото се е опитал да заговори, и че все още не може да си обясни защо е бил толкова настоятелен след като това не му е присъщо по принцип.
Неведоми са пътищата Господни! И досега сме твърдо убедени, че Аллах Е Бил този, който ни е събрал и благодарение на чиято милост дължим настоящото си щастие. И най-вече съм благодарна за милостта Му към мен, решавайки чрез това момче да ми покаже верния път.
Нищо в живота не е случайно, всичко става по волята на Аллах.
Amina

Няма коментари:

Публикуване на коментар