четвъртък, 18 април 2013 г.

Световния ден на Хиджаба доведе млада британка до Исляма

източник: onislam.net
превод: Милена Борисова - Иршад
Кайро – Приключението "Хиджаб за 1 ден", накара 21-годишна британка да научи повече за Исляма, след което да приеме религията. 
“Започнах да чета Коран и словата бяха логични и
ясни, за разлика от Библията..."
казва Джес
“Взех участие в Световния ден на Хиджаба" и предизвиках сама себе си да нося хиджаба 1 месец,” разказва Jessica Rhode пред Muslim Mirror.
“Започнах да чета Коран и думите бяха логични и ясни, за разлика от Библията...
Rhodes, от Норуич, беше сред жените немюсюлманки, които сложиха Хиджаб за годишния Световен ден на Хиджаба на 1-ви февруари.
Събитието има за цел да спомогне за премахване на погрешното схващане, че покривалото, което е задължителна част от облеклото на жените в Исляма, е символ на подтиснатостта на мюсюлманките.
След като е носила това облекло, Rhodes казва, че вече не си спомня какво е да ходи без хиджаб.
Rhodes започва да чете за Исляма и се запознава по-добре с тази религия.
“Направих и някои проучвания за Ислям и разбрах, че това е една всеобхватна религия, която може да ми даде отговорите, които търся,” казва тя.
Решението на Rhodes да приеме Исляма, е посрещнато със смесени реакции от хората около нея.
“Родителите ми не се зарадваха, но приеха решението ми. Свекърите от друга страна абсолютно ме подкрепиха,” Rhodes said.
“Приятелите ми бяха една смесица – някои се зарадваха на решението ми, други го оспорваха, а трети изобщо излязоха от живота ми.”
“Праволинейни”
Младата британка недоволства, че много мюсюлмани не са в състояние да достигнат до новоприелите, да им помогнат.
“Аз имах някаква подкрепа, но сякаш не много хора искат да са близо до мен,” оплаква се Rhodes.
“Постоянно трябва да моля за помощ.”
Тя казва, че много мюсюлмани са “праволинейни” в интерпретиране на Корана.
“Когато започна да задавам въпроси, хората цитират Коран и ми изглежда, че изобщо не желаят друг начин на възприемане на написаното,” казва Rhodes.
“Мисля, че трябва да подобрят това отношение, като не са толкова предубедени към други тълкувания, защото не само западняците са тесногръди, заблудени и пр.”
Младата Briton се оплаква също, че често реакции на някои мюсюлмани я карат да се запита дали е бил добър избора й...
“Понякога се чувствам несигурна – реакциите на много мюсюлмани, с които говоря, ме карат да искам да напусна Исляма и да се върна към неверието, колкото до религията - беше ми даден избор и никой не го беше грижа дали си извършвам нещата по свой или по друг начин,” казва тя.
“Мюсюлманската умма…тя е в ръцете на Аллах. Ако хората по целия свят, във всички сфери на живота, са по-широко скроени и непредубедени, може би ще можем да се движим напред заедно,” казва Rhodes.
“Но ако не, просто ще продължим да стоим в блатото на неразбирателството и погрешните схващания, гнева и безсмислените войни.”
Британия е дом на  Мюсюлманска общност от около 2.5 милиона.

Няма коментари:

Публикуване на коментар